Nézz alaposan körbe!
A cĂmben szereplĆ problĂ©ma adott, Ă©s talĂĄn a leginkĂĄbb elfogadott magyarĂĄzta arra, hogy miĂ©rt nem kell egy fĂ©rfinak a divatosan (hĂŒlye szĂł- de nincs jobb!) öltözködnie. Pedig a stĂlus, nem a divat követĂ©se, Ă©s nem is kĂvĂĄnja meg, hogy felesleges luxus kiadĂĄsokba verjĂŒk magunkat.
Mondom miért, olvass tovåbb!
Pazar(lĂĄss!)
A blogom, az összes közössĂ©gi mĂ©dia felĂŒletem azĂ©rt jött lĂ©tre szinte szĂĄmomra mĂĄr az idĆk kezdete elĆttinek tƱnĆen (nyolc Ă©v, de tĂĄvol vagy mĂĄr), hogy azt nĂ©zzĂŒk meg Ă©s lĂĄttassuk közösen, hogy mi, azaz az "ĂĄtlag" pasik is tudunk "dögösen" divatosak Ă©s stĂlusosak lenni, ha csak egy icike - picikĂ©t odafigyelĂŒnk magunkra.
AztĂĄn hogy ez a kicsike figyelem milyen helyrĆl hozza a gardrĂłbba a megfelelĆ ruhadarabokat mĂĄr szinte rĂ©szletkĂ©rdĂ©s. Ăn soha, de soha nem kedveltem a legdrĂĄgĂĄbb, mĂĄrkĂĄs, Ă©s "tĂșlhĂĄjpolt" stĂlus guruk tanĂĄcsait. Repkedve a Louis Vuitton, Hermes Ă©s Tom Ford galaxisban. Mert hazug Ă©s ĂĄrtĂł a tevĂ©kenysĂ©gĂŒk!
Hazug, mert ha csak abbĂłl indulok ki, hogy egy adott luxusmĂĄrka vĂĄsĂĄrlĂłinka hĂĄnyada akkora mennyisĂ©gƱ, mint a hazai Beluga kaviĂĄr fogyasztĂłinak szĂĄma, Ă©s abbĂłl kiindulni, hogy majd mindenki ebben fog pompĂĄzni, hogy közben akĂĄr mĂ©g a nevĂ©t sem ismer, akinek Ăr, beszĂ©l rĂłla, bizony bolond ĂĄmĂtĂĄs.
AzĂ©rt ĂĄrtĂł, mert elvisz egy olyan irĂĄnyba, ami aztĂĄn azt eredmĂ©nyezi, hogy mert luxus; nincs rĂĄ pĂ©nz, Ă©s mivel nincs rĂĄ pĂ©nz, Ăgy felesleges is követni a stĂlusos öltözködĂ©st, tehĂĄt jĂł az, ami rajtunk van. ĂrtĂł Ă©s rombolĂł körforgĂĄs.
VigyĂĄzz, mert könnyen Ăgy vĂ©gezheted!
SzĂĄmomra sokszor idegesĂtĆ is, hogy egyes "szakĂ©rtĆket" azĂ©rt nevezzĂŒk szakĂ©rtĆnek, mert elmĂ©lyĂŒlt a luxus mĂĄrkĂĄk vilĂĄgĂĄnak lexikĂĄlis ismeretĂ©ben, Ă©s miutĂĄn errĆl, mint egyedi tudĂłsa szĂĄmol be, csodĂĄlat övezi Ă©s ĂĄmulatba ejti a nĂ©peket.
Wooow micsoda stĂlus! Megint vissza kell tĂ©rni arra az alaptĂ©zisre, hogy a luxus nem egyenlĆ a stĂlusossal Ă©s nem feltĂ©tlen egyenlĆ a minĆsĂ©ggel is. Itt zĂĄrĂłjelesen kellene Ărni; sajnos! AttĂłl, hogy egyes nĂ©gyhĂrƱ mĂĄrkĂĄk neveit ismeri az ĂĄtlag fĂ©rfi, mĂ©g nem feltĂ©tlen lesz hĂve vagy vak követĆje. Tudja, hogy az Armani jĂł, a Gucci szuper, de ha vĂĄsĂĄrolni kell, nĂ©zzĂŒnk szembe a valĂłsĂĄg satufĂ©k nĂ©lkĂŒl felĂ©nk rohanĂł mozdonyĂĄval, nem ezeket a mĂĄrkĂĄkkal fogja teletömni hĂł elejĂ©n, fizunapon a kosarĂĄt. MĂ©g az sem, aki akĂĄr meg is tehetnĂ©. SĆt!
"Kicsimmel" gurulva.
VegyĂŒnk alapnak egy tĂ©telt; az egyszerƱ fehĂ©r ing ĂĄra, mint viszonyĂtĂĄsi szĂĄm. Tudjuk a minĆsĂ©g egy fontos kritĂ©rium, de ha egy vasalĂĄs könnyĂtett 100% pamut fehĂ©r ing tizenkĂ©tezer forinttĂłl mĂĄr tud olyan kĂ©nyelmet biztosĂtani, Ă©s "stĂluskapitĂĄny" legyen a talpĂĄn, aki meg tudja kĂŒlönböztetni azt, a hatvanötezer kemĂ©ny magyar forintĂ©r ĂĄrusĂtott "jĂł nevƱtĆl". Az pedig biztos, hogy a többsĂ©g a tizenkĂ©tezer felĂ© fog hajlani. HiĂĄba tĂ©pi majd vĂ©resre a szĂĄjĂĄt a "szakĂ©rtĆ", hogy de apĂĄm, nĂ©zd mĂĄr meg a varrĂĄs minĆsĂ©gĂ©t, a mandzsetta kidolgozottsĂĄga, annyi lesz ez, mint halovĂĄnyan elengedett "galamb" a nyĂĄresti szĂ©lben, bĂĄr jelzem azzal azĂ©rt Ăłvatosan, mert nem kellemes szĂ©lirĂĄnyban ĂĄllni.
Pedig a luxus idĆtĂĄllĂł ...
BeszĂ©ljĂŒnk ĆszintĂ©n, a fent emlĂtett hatvanötezer forintos fehĂ©r ing, nem olyan, mint a "MƱvĂ©szet" cĂmƱ abszurd darab festmĂ©nye - "A kĂ©p egyhatvanszor egyhuszas, Ă©s fehĂ©r: fehĂ©r az alapja Ă©s harĂĄnt irĂĄnyĂș fehĂ©r pĂĄszmĂĄk dĂszĂtik." - hat milliĂł forint Ă©rtĂ©kben. Rohadt drĂĄga, Ă©s a sznobizmus jelkĂ©pe. MĂĄrpedig mi nem lehetĂŒnk sznobok, Ă©s persze hĂŒlyĂ©k sem. Nem veszĂŒnk meg egy tök fehĂ©r kĂ©pet kerettel Ă©s keret nĂ©lkĂŒl sem.
Az alkotĂł Ă©s mƱve. Lehetne stĂlustanĂĄcsadĂł is.
A lĂ©nyeg az, hogy a stĂlusos öltözködĂ©s, nem egyenlĆ az eszement mĂĄrkavaksĂĄgnak, Ă©s a fĂ©ktelen Ă©s kifogyhatatlan pĂ©nzherdĂĄlĂĄsnak. A mĂĄrkĂĄk persze erre akarnak rĂĄvenni, de ha te tudatosan Ă©s valĂłban nem sznob mĂłdjĂĄra Ă©rted azokat az ĂŒzeneteket, akkor tudni fogod, hogy hol a hatĂĄr.
MielĆtt nekem rontanĂĄtok, hogy de Tibor azĂ©rt te vizet prĂ©dikĂĄlsz Ă©s Dom Perignont vedelsz, mert a te ĂĄltalad kĂ©pviselt mĂĄrkĂĄk sem a "verricsĂp" kategĂłriĂĄk. JeleznĂ©m halkan Ă©s csendben, hogy a legtöbb esetben azok mĂ©g a legelfogadottabb ĂĄr fekvĂ©sben mozgĂł, de mĂ©g anyagokat tekintve is minĆsĂ©ginek szĂĄmĂtanak.
MĂĄsrĂ©szt pedig mondhatni kĂ©zmƱves modellek, lĂĄsd Titem SzabĂłsĂĄg vagy Dress me and You Ă©s szĂĄmos mĂĄs mĂ©retes ruhakĂ©szĂtĆ cĂ©g. Mindeközben pedig a Hadawebshop.hu (secod hand) mĂĄrkĂĄt is a nyakamba vettem, hogy az ott talĂĄlhatĂł, amĂșgy a közhiedelemmel ellentĂ©tesen, nem hasznĂĄlt ruha, hanem szĂĄlhibĂĄs, vagy egyĂ©b festĂ©k gondok miatt a "meĂłn" ĂĄt nem ment, Ă©s egyszeregyszer valĂłban akĂĄr mĂ©g luxus mĂĄrkĂĄkat is tartalmazĂł bĂĄlĂĄs ruha shop.
Ăs akkor itt Ă©s most lehet kikövetni, leiratkozni, megvetni Ă©s minden mĂĄst mondani rĂĄm. BĂrom Ă©n, mint az egyszeri gyerek a bespoke szalont! Ăn vĂĄllalom, mint ahogy azt is vĂĄllaltam, hogy szembe fogok menni az amĂșgy tĂșlzott testkĂ©pzavaros fĂ©rfi stĂlus influencerekkel, Ă©s mĂĄrka mĂĄniĂĄs stĂlusgurukkal, amikor az elsĆ bejegyzĂ©st megtettem a TSL oldalon.
Na bumm!
Benyitottam ezen az ajtĂłn is.
ZĂĄrva a gondolatsort azzal; hogy amĂșgy szĂĄmomra az is Ă©rdekes kĂ©rdĂ©s, vajon mi lesz azzal a rengeteg el nem adott feleslegesen legyĂĄrtott tavasz - nyĂĄr, nyĂĄrközi, Ćsz elĆtti Ă©s Ćszi - tĂ©li kollekciĂłban kiadott termĂ©kekkel, amit mĂĄr akkor sem lehetett Ă©rtĂ©kesĂteni, amikor lejött a gyĂĄrtĂłsorrĂłl a tĂĄvol-keleti vagy TörökorszĂĄgi varrodĂĄban.
Sejteni lehet, megy Afrika mĂ©lyszegĂ©ny rĂ©szĂ©re, eltĂŒzelĂ©sre, elĂ©getĂ©sre szennyezve ezzel tovĂĄbb a földet Ă©s termelve a globĂĄlis Ă©ghajlatvĂĄltozĂĄst okozĂł problĂ©mĂĄkat. ElfĂŒstölt luxus vagy mi fene.
LehetĂŒnk Ăgy is stĂlusosak!?
BarĂĄtsĂĄggal;
Tibor