Ami a lábunkat illeti.

2018.02.09

    Sok minden van még, amiben le vagyunk maradva a divat és stílus területén, de az egyik igazán fájó, és viszkető pont a lábak területén van.    Miért van annyi lábgomba elleni krém és "rém reklám" a hazai tévés műsorok megszakítása közben? Nem talált, ha az lenne a válasz, hogy úszó nemzet lennénk, és az uszodák zuhanyzóinak fertelme az, ami miatt a legjobb barátunk "ásóka". A baj a lábbelik minőségénél kezdődik, és az őket árusító üzletek bűnei miatt van. Már megint csak bántani tudok, és nem a pozitív példát hozom fel, mormognák sokan, és melléjük csapódna azok tábora, akik a cipők árai miatt hördülnek fel. Akár joggal is!  

Itt kezdődne?

   Igazuk is lehetne, de talán mégsem. Az igazság ott van, ahol az X akták helye; odaát. Mert üzletek, és üzletek kínálat közt is óriási különbség vagyon. A vagyon meg nagyon fontos, mert, ha van akkor is hordunk otromba, ízléstelen és anyagában elfogathatatlan lábbeliket, ha meg nincs akkor meg inkább keres rajtunk a "fastfashion", és a távol-kelet kincses webshopja. 

Van baj!

  Hogyan jutottunk idáig, mért alakult ez így, és mi az oka, számtalan alkalommal leírtam én is. A szegénység a legpazarlóbb, és az igénytelen gazdagság sajnos még a "módszerváltás" után harminc évvel is jelen van.   Azok, akik megtanították volna, hogy csakis bőrből készült cipőt húzzunk fel a lábunkra, vagy már elmentek az égiek közé, vagy nem is voltak jelen soha a családok életében. Innen aztán nehéz felállni, és megint megtanulni azt, hogy a lábra mit illendő felvenni, és mit nem.

Jó példával állok bele! Digel cipő. Fotó :Galló Kriszta

   Aztán jönnek a stílus infuluencerek, bloggerek és tanácsadók, akik szájukat tépve képekkel illusztrálva próbálják egy jobb világ felé terelni azokat, akik legalább, valami minimális érdeklődést mutatnának a téma iránt. A képek legtöbb esetben inspirációk és álmok, melyeket azért használnak, hogy a szépről legyen fogalma azoknak, akik aztán a hazai kínálattal találják szembe magukat. Ami néha sajnos köszönő viszonyban sincs azokkal a modellekkel, amelyek megjelennek a blogok, közösségi média felületek megosztott képein.    És itt megint a kígyó a farkába harapott, és ott vagyunk, ahol a part szakad. 

Álom a lábon.

  Nem igaz! Meg kell védenem a hazai kézműves manufaktúrákat, és egy - egy igényesebb cipőkkel is foglakozó férfidivatra szakosodott üzletet, hogy idehaza is lehet minőségi és talán a kategóriájában is megfizethető lábravalókat kapni. Csak igény, és a lehetőség találkozzon. Itt ront a képbe, az "igénytelen fastfashion", és a tömeg termék. Amikor egy dolog annak látszik ami szeretne lenni, de amint közelebb kerül hozzá az avatott szem, rögvest látja, hogy ez ócska utánzat. A megoldás ragasztott, fröccsöntött, és műanyag. "Ásóka" pedig máris dörgöli a markát, hogy gazdatestet talált. Barátra lelt a nagylábujj között. 

Ez meg vajon mi?

  A bejegyzés azért íródott meg, mert minap itt a facebook oldalamon egyfajta polémia alakult ki arról, hogy idehaza, nem lennének meg azok a szép cipők, amelyeket rendszeresen bemutatok a blogon, instagramon és facebook oldalamon. Vagyis csak részben, mert a hazai cipészmesterek száma korlátozná le az igényeket. Vagyis nem tudnak olyan minőséget előállítani, mint más tőlünk akár nyugatabbra lévő országok mesteri. Nem igaz a kijelentés, és ezt én meg is védtem. Ellenben azt nem tudtam bővebben kifejteni, csak most, hogy mi az oka annak, miért csak ennyien vannak, és miért szűkös, és drága a kínálatuk. Ott vagyunk megint, ahol az "Ásóka" beleváj a köröm alá, az igény nem találkozik a kínálattal. Egyszerűbben tenném fel a kérdést! Miért nincs Tom Ford üzlet Magyarországon? Miért nincs Bontoni, vagy Gaziano Girling cipő bemutató terem? Mert ők tudják, hogy teljesen felesleges lenne jelen lenni ott, ahol nagyjából egy kézen meg lehetne számolni azokat, akik egyáltalán ismerik ezeket a márkákat, nemhogy még vásárolnának is tőlük. Ez nem feltétlen a felhasználó hibája, de valahol mégis. 

Rozsnyai cipők.
Vass cipők.
Attila cipők.

  Ezért írom, hogy becsüljük meg a hazai kézművesség jelen lévő harcosait, és álmainkat igazítsuk a realitások talajára. Egyébként, mivel az EU boldog állampolgárai vagyunk (még), aki teheti könnyen rendelhet tőlük is, vagy fogja magát oda utazva, a márka első olyan országába, ahol az már jelen van, és vásárolhat tőlük, ha idehaza nem lelné meg a neki tetszőt. Bár nem hinném!  

Bontoni

  Szabad a pálya, csak lenne rá igény! Addig én azt vallom, hogy nem kell messze szaladni azért, hogy csodás, és igényes cipőket vásárolhassunk, mert azoknak lelőhelye idehaza is meg van. Sajnos, akik még ehhez a kategóriához sem tudnak anyagi okok miatt hozzájutni, nekik javaslom, hogy még akkor se dőljenek be a kecsegtető ajánlatoknak, ha az "csillog - villog", mert lehet növelni fogják később a gyógyszergyártók profitját. A jelszó, "Ásóka, nem a barátunk!"

Barátsággal: Tibor