A királyok új ruhái, avagy mindened van, ha pénzed van.

2018.06.08

Láttunk már hasonlót.

  Az a fránya pénz ne lenne, vagyis dehogynem, mert, ha nincs akkor nagy a baj, ha meg van, akkor is, de az már kevésbé fáj. Tudom, a stílushoz nem kellene pénz, de azért valljuk be, könnyebb divatosan stílusosnak lenni, ha van "zseton, guba, lé". A legtöbb kérdés és a legtöbb üzenet arról szól a blogomon, és az összes közösségi felületemen; hogy nagyon jó fej vagy Tibor, de ezeket a cuccokat csakis teli bukszával lehet megszerezni. Holott, a pénz nem lehet a stílus és a divat elsősszámú kérdése. Vagy mégis? Örök körforgás ez. 

Gucci "kacsa" - 2017 nyár.

  Egy példa csupán, és máris érteni fogod, miről írok. Itt van az egyik, és talán leghíresebb luxus márka a Gucci 2017 tavasz - nyár kollekciója, az Andrássy úton jártam és lőttem egy kirakat fotót. Nem ezt ami fent van, de ebből a kollekcióból. Nem hinném, hogy az ott látott kombó, boldoggá tenne egy átlag pasit, aki divatosan és egyben stílusosan szeretne megjelenni. Mielőtt a Gucci beperelne, és megvonná azt, amit amúgy sem adott, a nemlétező támogatását tőlem, a védelmében is szólnék. A szettet nem is az átlag férfi számár tették ki a kifutóra. Viszont ha nem, akkor meg kinek? (Bár már hazai szinten is terjed a "luxus kifutózás".) Olvasd el a cikket, és érteni fogod mire gondoltam, "kacsintó emoji". 

A stílusos öltözködés tehát nem lenne pénz kérdése? Nem, de azért mégis. Ó jaj, mikor lesz ennek vége! Vannak alap darabok, amelyek nem hiányozhatnak a gardróbodból, de nem biztos, hogy annak feltétlen a legdrágább elit márkától kell származnia. Bár mára azt sem értem, mi az elit szó mögöttes tartalma. Mert a zakó és a nadrág minősége persze függ a gyártó nevétől is, (holott, - nem halott -  láttam karón varjút) de legtöbb esetben találsz olyan "brandet" ami nem annyira drága, de a minősége pont megfelelő. (Nem, nem a Zara és nem H&M. Sajnos) A konfekció ipar egyre szebb és szebb dolgokat gyártat le, ezzel egyfajta túltermelést okozva a divatiparban, ami meg egyrészt gazdaságilag borzalom, de egy átlagfogyasztó számára, a "teszek rá" kategória, mert nekünk meg jó. Ezért lehet remek szetteket beszerezni leárazott, és korai szezon előtti akciók során. Akkor neked pedig ott a helyed, mert amit még egy hónapja áhítozva néztél a kirakatban extra áron, most ott figyel a % jel alatt a polcon már azon az áron, ami a realitás lehet neked is. Ragadd meg a lehetőséget, és szerezd be! Nem hülyéskedek, mert legtöbb esetben én is ilyenkor veszem meg azt a pár dolgot, ami feltétlen szükséges a stílusos megjelenésemhez. Még a hülyének is megéri, nemhogy nekem!   

Ha megvette, had vigye!

Az egyik legnagyobb divat guru, az instagram influencerek, és "Pitti Uomo páváinak" kiemelkedő egyénisége, azt mondta valahol, hogy legyen pár alap ruhadarabod, és azokat kombinálva elérheted a célod az elegáns megjelenés frontján. Milyen nagy igazság ez. Mert egy átlagos zakó, több darab inggel, és eltérő mintájú nyakkendővel, vagy dísz-zsebkendővel variálva ugyan az, de mégis más és más lesz. A cipő, lehet két pár vagy három, mert legyen egy hétköznapi, vagy "sportos", egy elegáns, ha azt a cipőfűzők színének változtatásával dobod fel, máris úgy tűnik, új "csukáid" vannak. Mibe "fájhat" egy - egy cipőfűző befektetés? Nem nagy kunszt. 

Kék és fekete.

 Talán az alapok alapja, hogy amid van, arra vigyázz, gondozd, mert még ha a legegyszerűbb márka is, gondos odafigyeléssel kezeled, sokáig megőrzi frissességét és újszerűségét. Láttam én már "YSL" öltönyt lerobbanva, mintha egy szakadt koldus hordta volna, mert a gazdája hagyta az enyészetnek. Ellenkezőleg "no name" márkát láttam úgy becsben tartva, mintha valami csoda lett volna, mert aki viselte figyelve a részletekre tudta, hogy kell a gondosság. Persze a stílus kérdése ez is, mert az alapérték, hogy a stílus, ami bennünk lakik, érzékeli azt, hogy a szett, amit felveszünk igényli az odafigyelést. Ez pedig nem pénz kérdése! Úgy hívják; igényesség. 

Tanulni, tanulni, tanulni. ( Lenin )

Hidd el, nem a levegőbe beszélek, nagyon sok férfi fordul hozzám segítségért, hogyha nincs is rászakadva Fort Knox összes kincse, mégis mit tudok neki ajánlani egy "komplett" együttes összeállításában. Láss csodát, megoldottuk! Ehhez viszont az első lépcső az volt, hogy felismerte, kellene a változtatás a megjelenésén. Igénye lett, aztán amint az igény átfordult abba, hogy ez már ne csak vágy legyen, hanem konkrétum, tudtam segíteni, és ha kell még mindig itt vagyok. "Az úttörő ott segít ahol tud."

Élni tudni kell?!

  De térjünk vissza a Gucci példához. Sajnos nagyon sokan vannak, akik azt gondolják, pénzért megvették a stílust is, és grasszálnak fel s alá, borzalmasabbnál borzalmasabb "outfitekben", melyeket méregdrága holmikból dobtak magukra. Mindeközben egy dolgot feledtek el, a stílus maga az ember, és az ember pedig elveszett, mert "márkahordozó" lénnyé silányult. A márka rabja lett, az pedig hülyét csinált belőle. Te ne ess ebbe a hibába! Tudom a példák ragadósak, és ki ne szeretne "hetvenkedő katona" lenni. Nem kötelező az "instagram lények", Bugattis autóiból kiugró pozőrök mintáját követni. Sőt! Légy mértékletesen elegáns, és visszafogottan stílusos, hidd, el te nyersz a napi csatában. A pénz és a stílus közötti összefüggések boncolgatására, ma ennyi jutott, remélem érthető voltam, mondhatni közérthető. Inspirációnk ott a facebook, és az instagram felületem, a blog pedig a tumblr felületen is követhető.

Barátsággal : Tibor